Envia-ho a un amic:   |  Imprimeix:

"Cançons d'Ara" Jordi Montañez en format banda pop/rock [ressenya]

Vicent Company i Sancho [L'ACCENT 251]

“ Hem de cantar cançons, però nostres i fetes ara. Ens calen cançons que tinguin una actualitat per a nosaltres. És precisament en moments difícils que han nascut gran nombre de cançons, de les més boniques, aquelles que els pobles han transformat en una mena d'oració col·lectiva. Es tracta, doncs, que surtin cançons d'aquest moment nostre “. Fragments de l'article Ens calen cançons d'ara de Lluís Serrahima (1959)

El passat 31 de maig, el jove cantautor barceloní, presentava el seu segon treball al Centre Artesanal Tradicionarius (CAT) al cor del Vila de Gràcia. Montañez va demostrar amb un directe viu i sòlid, què el producte no era fruit de masteritzacions i estudi, avalat per la professionalitat de tot l'equip present dalt l'escenari: Pau Romero, responsable dels arranjaments i la producció musical (guitarres i instruments de corda pinçada), Dídac Fernández (bateries i percussions), en Climent Lanaspa (baix elèctric) i en JJ Caro (teclats)

Aquest nou llarga durada representa un punt d’inflexió en la trajectòria musical de l'autor, on els protagonistes son els arranjaments pensats per aquest format de banda pop/rock. El resultat son temes més eclèctics i elèctrics amb lletres on el context socio-econòmic és novament una constant.

El treball ha estat editat per la discogràfica valenciana Més de Mil i promogut des de la plataforma Tot Suma per tal de financiar les despeses de la masterització, la primera edició del CD, el disseny, la realització del videoclip promocional, la promoció i el concert presentació. Montañez admetia que havia optat per aquesta fórmula per la seva concordança amb la fifilosofia i sensibilitat cap al país i la cultura que manifesten des del plataforma de micromecenatge català.

Podeu adquirir des de la xarxa els dos treballs editats fins ara pel cantautor a la botiba de la seua web: www.jordimontanez.cat al Bandcamp del cantautor, des de plataformes virtuals (iTunes, Amazon, Google pay ...) i als concerts ja tancats a hores d'ara: Àger (la Noguera), Araós (Pallars Sobirà), Barcelona, Masquefà (l'Anoia) ... També hi ha prevista una mini gira per diferents comarques del País Valenc

El títol del disc, Cançons d'ara, neix a partir de l'article que va escriure Lluís Serrahima al 1959 titulat "Ens calen cançons d'ara", i que és considerat com un dels textos fundacionals de la Nova Cançó Catalana. En la presentació, el cantautor, no va dubtar en adoptar un to polític per defensar el manifest "Som Països Catalans" i lloar el moviment de la "cançó necessària", una iniciativa de músics i cantants d'arreu dels territoris dels Països Catalans, que és manifesta hereva dels 16 Jutges i beu ideològica i musicalment de les tesis iniciades des del moviment de la nova cançó. Montañez juntament amb Andreu Valor, Pau Alabajos, Cesk Freixas, Josep Romeu i Meritxell Gené ...  conflueix en el que s'ha vingut a nomenar “La Cançó Necessària” un col·lectiu músical que aposta per la cultura popular i la cançó compromesa.

Vicent Company i Sancho.
Barcelona  L'ACCENT 251