CUP: ‘S’esgota el temps per trobar una sortida conjunta i acordada al final inevitable de la legislatura’

La Candidatura d’Unitat Popular ha volgut manifestar avui que segueix treballant per facilitar que es realitzi una trobada el més aviat possible entre partits i entitats independentistes per fer front a la més que possible inhabilitació per part del Tribunal Suprem del president Quim Torra.  En aquest sentit, els anticapitalistes mantenen contactes amb la resta d’agents polítics i cívics per tal que aquesta reunió es convoqui el més aviat possible.

Com ja ha explicat en reiterades ocasions, la CUP ha posat una proposta sobre la taula per donar una resposta de país, el més àmplia i contundent possible, contra un fet tan excepcional i greu com la inhabilitació d'un president de la Generalitat per haver defensat la llibertat d'expressió.

La postura de la CUP és clara i consideren que no s’ha de confondre la solidaritat antirepressiva amb el suport polític. Sustenten que cal pactar una data per les eleccions davant la manca de projecte governamental i separar aquesta qüestió de la inhabilitació del President. Tot i així i per “no fer-ne de la necessitat virtut”, han proposat la Via Venturós com a mecanisme de confrontació democràtica i cívica a l’Estat i als tribunals espanyols en el moment que es fes efectiva la inhabilitació.

“Cal trobar una sortida conjunta i acordada al final inevitable de la legislatura. Per aquest motiu creiem que pactar eleccions per una banda, i la Via Venturós per fer valer les funcions del president per l’altra, és una via concreta, unitària i de consens. No ens tanquem en banda i escoltarem alternatives, però el temps ens va en contra”, ha assegurat la Candidatura. La CUP també ha plantejat que la prioritat política hauria de ser plantar-li cara als tribunals i a l’Estat davant la inhabilitació, però que per això també cal fer polítiques “en defensa de la gent i pactar un final per aquesta legislatura”.

La formació anticapitalista considera que si cal preparar una resposta conjunta i en clau de mobilització popular, caldrà que el govern de la Generalitat promogui polítiques en defensa dels drets de les persones i clarificar quin serà el paper dels mossos d’esquadra.