FESTIVERN CULTURAL

Tot a punt pel Festivern 2011-2012 a Tavernes de Valldigna. En la seua 7a edició l’organització del Festivern ha programat un cartell ple de concerts, activitats esportives i interessants projeccions que se celebraran la darrera setmana de desembre als carrers, centres culturals i recintes de Tavernes de Valldigna. La festa començarà la setmana prèvia a la nota de Cap d'Any amb el Festivern Cultural, que enguany aplegarà xerrades i projeccions de documentals sobre temes valencians. Ja al cap de setmana, s'ha preparat un dia 30 dedicat als carrers, espais culturals i bars de Tavernes. Per començar hi haurà un concert a la Casa de la Cultura del cantautor xativí Feliu Ventura que presentarà el seu nou disc 'Música i Lletra' així com dels alcoians Arthur Caravan que ens presentaran el seu nou disc 'Atles Enharmònic'. Tot seguit hi haurà un correbars amb la Xaranga Aiguabruta 210 pels bars de Tavernes i que acabarà al pub La Bombonera, on hi haurà un concert gratuït de Voltor, Atzembla i Termofrigidus. La festa arribarà fins al pub Màgic.

L'endemà, el dia gran del festival començarà de matí amb l'actuació del col·lectiu Compartir Dóna Gustet que ens presentaran el projecte de la pel·lícula 'Arròs Movie' a la Casa de Cultura. I ja de vesprada, la traca final. A les 19:30h s'obrirà el pavelló. Allí tindrem als Arrap amb el seu rap valencià de metxa ràpida. Tot seguit el mític grup de Tavernes de la Valldigna Panoràmix just abans de les tradicionals campanades que, com també és tradicional, les retransmetrà el Conill Merut amb la Xaranga Aigua Bruta. Amb l'eufòria del nou any al cos, el pavelló de Tavernes tremolarà amb el festival que ens preparen la New York Ska Jazz Ensemble, La Raíz, Obrint Pas i La Pegatina. Una autèntica explosió de festa i música que acabarà amb els potents djs Panxo i Plan B.
El Festivern no només es festa. També és cultura arrelada a la nostra realitat i a la del món. Amb eixe propòsit va nàixer el Festivern Cultural que enguany omplirà d'activitats la setmana prèvia a la festa de Cap d'Any. Una oferta que realitzen conjuntament amb l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna.

FESTIVERN CULTURAL-AGENDA CULTURAL DE TAVERNES
:

Divendres 23
CONSONANTS de Maduixa Teatre.
Casa de la Cultura 23h. Entrada 3e.

Consonant és un espectacle en què el teatre, dansa, ombres, arts plàstiques i noves tecnologies ens transporten a un món de poesia visual que es nodreix de la imaginació de Paula i Aina. L’univers imaginari del poeta Joan Brossa és el referent d’aquest espectacle on la transformació de les lletres en objectes, la màgia i els jocs de paraules són vertaders protagonistes.

Divendres 16
Llorenç Giménez i Vicent Cortés presenten: DOS PAL SAC!
Casa de la Cultura. 22h. Entrada: 7,5e. / Entrada reduïda: 6e.

Un sac de sacs, farcits d’imprevistes paraules, teatralitzades, contades, cantades,
I...DEADES pels dos sacadors Llorenç Giménez i Vicent Cortés.

Dimecres 28
Documental: 'FUEGO SOBRE EL MÁRMARA' (VOS)
19:30h Casa de la Cultura. Entrada Lliure.

Sinopsi:
L'anomenada 'Flotilla de la Llibertat de Gaza', un grup de 8 embarcacions civils integrada per 750 activistes de Drets Humans i periodistes de més de 40 països, emprengué el 29 de maig de 2010 un viatge rumb a la Franja de Gaza, amb l'objetiu principal de portar unes 10 mil tones d'ajuda humanitària (aliments, medicines, joguets, materials de construcció, entre altres donacions) als civils d'aquesta regió, sotmesos a un estricte bloqueig per part d'Israel des de l'any 2007.

Dijous 29
Documental i debat: 'UNA LLENGUA QUE CAMINA'
19:30h Casa de la Cultura de Tavernes de la Valldigna

Després de la projecció, hi haurà un debat amb la participació d'Amanda Gascó (directora), Diego Gómez (mestre i expresident d'Escola Valenciana) i Xavi Sarrià (cantant d'Obrint Pas)

Sinopsi:
Després de més de 25 anys, les primeres generacions de valencians que han estudiat en la nostra llengua són persones adultes que fan tots els possibles per viure en valencià a casa, al carrer i al treball. Aquesta idea és la que ha donat nom al documental. El film retrata la vida diària de cinc persones que viuen a distints punts del territori valencià i que ens permeten fer una radiografia de la llengua de nord a sud, de les ciutats i dels pobles. Una professora de periodisme de la Universitat d'Alacant, Mar Iglesias; el cantant i lletrista d'Obrint Pas, Xavi Sarrià; un dermatòleg de l'Hospital General de Castelló, Gerard Pitarch; una romanesa valencianoparlant, Dariana Groza, i el mestre d'infantil i expresident d'Escola Valenciana Diego Gómez posen rostre a l'estat de salut del valencià.
  • DISSABTE 31: ARRÒS MOVIE en concert 13h [CASA DE LA CULTURA] Entrada lliure
  • DISSABTE 31: Compartir Dóna Gustet 12h Casa de la Cultura
  • DIVENDRES 30: Feliu Ventura i Arthur Caravan presenten el seus nous discs [Casa de la Cultura]
    Entrades

Les entrades ja estan a la venda on-line. Les trobareu, com cada any, a la web www.productesdelaterra.cat.  Recordeu que les entrades són per al dia de Cap d'Any. El concert al Pub La Bombonera del dia 30, amb Voltor, Atzembla i Termofrígidus és gratuït, mentre que el concert de Feliu Ventura i Arthur Caravan a la Casa de la Cultura val 3e i les entrades es podran comprar a la mateixa taquilla del concert.