Girona: La Policia Municipal impedeix l’accés al Ple de militants independentistes

Els grups municipals acullen amb indiferència la proposta de moció de la CUP sobre els darrers esdeveniments a Girona

La Policia Municipal ha impedit aquest vespre l’entrada de diverses persones al Ple ordinari que en aquells moments s’estava celebrant a l’Ajuntament. De forma aleatòria, els agents només han permès entrar una desena de les persones que eren a la plaça del Vi repartint la proposta de moció de la CUP. Els agents han registrat totes aquestes persones diverses vegades.

La moció demanava a l’Ajuntament un posicionament clar sobre la presa policial de Girona el passat dissabte. També n’exigia un control dels agents de la Policia Municipal, que durant aquesta setmana han estat efectuant controls i identificacions als participants de les concentracions. La moció ha estat entregada a nombrosos regidors a mesura que anaven entrant a l’edifici de l’Ajuntament.

Cap grup municipal s’ha mostrat crític encara amb la decisió de l’Audiència Nacional d’obrir investigacions per la crema de la foto dels Reis d’Espanya. Tampoc s’han fet sentir les veus crítiques sobre l’actuació policial en els darrers dies. Mentrestant, la CUP ha pogut constatar que la indignació sobre la presa i col·lapse del Barri Vell continuava encara avui en aquesta àrea. Comerciants i vianants varen viure amb molt inconvenients aquell desplegament.