La CUP aprova convocar la primera Assemblea Nacional Ecologista

La CUP ha aprovat avui per Consell Polític la convocatòria de la seva primera assemblea nacional ecologista per encarar els reptes socials, econòmics i ambientals actuals des de l’òptica de l’ecologisme més combatiu i polític.

Un dels objectius principals és aglutinar tota la militància interessada o relacionada amb l’ecologisme i les lluites per la defensa del territori. Així, l’organització vol assentar les bases estratègiques en aquest sentit dins i fora la organització, per a incorporar l’eix ecologista a les propostes i accions de transformació arreu dels Països Catalans, des d’una perspectiva participativa amb la militància i en diàleg amb el moviment ecologista i de justícia climàtica.

De la mateixa manera que al juliol de 2018 l’Assemblea Nacional Extraordinària de Dones va establir un marc estratègic compartit, aquesta assemblea ecologista pretén també dibuixar un full de ruta i una bateria de mesures i propostes per a poder avançar cap al canvi social, econòmic i ambiental.

El procés assembleari inclourà un procés participatiu amb les assemblees territorials, tant en debat com en formació. Aquest procés conclourà amb la celebració d’una Assemblea Extraordinària Ecologista que es proposa entre els mesos d’octubre i novembre de 2020, però que queda pendent de possibles variacions, degudes a esdeveniments imprevisibles o forces majors, amb o sense relació a l’actual crisi del coronavirus o altres.