La CUP rebutja uns nous Pactes de la Moncloa i fa una crida a organitzar una alternativa social i sobiranista

Davant la invitació a la roda de reunions que el govern espanyol està realitzant amb les diferents forces polítiques del Congrés per una reedició dels Pactes de la Moncloa, la CUP:

• Anuncia que no assistirà a la reunió convocada aquest divendres amb el president espanyol, en el marc de la roda de reunions per realitzar uns nous Pactes de la Moncloa.
  • Considera que els pactes de la Moncloa són un dels mites fundacionals del Règim del 78, esvaint de qualsevol possibilitat de trencament amb el règim franquista i assentant les bases d’una presumpta pau sense memòria i sense justícia.
  • Denuncia que, de la mateixa manera que l’any 1977 els pactes van suposar un deteriorament de les condicions de vida de la classe treballadora, la proposta de pacte està basada en una raó d’estat buida, on els drets dels pobles i dels treballadors no hi tenen cabuda.
  • Considera que no hi ha possibilitat de sortida conjunta a aquesta crisi, si aquesta no es fonamenta en els drets fonamentals de les classes populars i treballadores dels pobles de l'Estat, per sobre dels mercats i interessos econòmics.
  • Emplaça a les forces socials, sindicals i polítiques dels Països Catalans a crear un pacte social per organitzar la resposta a la crisi que s'obre, que sigui una destitució del Règim, així com de la manca de sobirania institucional, política i econòmica.
  • Emplaça també a la resta de pobles sense estat a treballar conjuntament en aquest nou cicle polític, per acabar de fer caure el Règim del 78, que a dia d’avui considera exhaurit.
  • Emplaça als partits sobiranistes d’arreu de l’Estat a no assistir a aquestes reunions que pretenen, una vegada més, apuntalar un estat recentralitzador, amb retòrica militar i que prioritza la CEOE i els beneficis de les grans empreses, per sobre de la vida de les treballadores.
  • Considera que les forces polítiques sobiranistes i d’esquerres de tots els pobles de l’estat no haurien de participar de l’enèsim intent de refundació del Règim, sinó treballar conjuntament pels drets socials i polítics de les classes populars, construint un pacte social alternatiu per afrontar aquesta crisi des de l’exercici de les sobiranies i prioritzant la vida i els drets de les treballadores.