Envia-ho a un amic:   |  Imprimeix:

LGTBI amb la CUP [eleccions 2012]

Persones compromeses amb la lluita per l'alliberament lèsbic, gai, trans i intersexual fan públic un manifest de suport a la CUP - Alternativa d'Esquerres de cares al 25-N

Diverses persones compromeses amb la lluita contra l’homòfobia i la transfòbia i per la llibertat sexual i de gènere han impulsat un manifest de suport a la candidatura de la CUP - Alternativa d'Esquerres a les eleccions al Parlament de Catalunya del 25 de novembre. Les persones impulsores del document, que s'ha fet públic avui sota el títol "Avancem cap a una societat no patriarcal. Lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersexuals [LGTBI]  amb la Unitat Popular, amb la CUP", han creat un blog (lgtbiamblacup.blogspot.com) per tal de recollir adhesions i difondre el contingut del manifest.

El document defensa que "la CUP sempre ha fet d’altaveu de les nostres reivindicacions i ha treballat amb decisió pels drets i les llibertats de les persones LGTBI i per avançar cap a una societat sense patriarcat, fent-nos sempre partícips del projecte i del programa de la Unitat Popular" i cita alguns exemples de propostes impulsades per la CUP en alguns municipis catalans, com ara la declaració de Vilafranca del Penedès com a Municipi per la Diversitat Sexual i Contra l’Homofòbia i la Transfòbia el 2003, o creació del Consell Municipal LGTB a Girona, més recentment.

Entre les primeres persones signants del manifest hi figura Eugeni Rodríguez, portaveu del Front d'Alliberament Gai de Catalunya (FAGC) i president de l'Observatori contra l'Homofòbia, així com diversos militants del col·lectiu Brot Bord. Pròximament la CUP - Alternativa d'Esquerres farà públiques totes les seves propostes en matèria de polítiques feministes i d'alliberament lèsbic, gai, trans i intersexual.

See video