Signa un vot per la Independència [CUP]

La CUP valora com a “àltament esperançadora” la mobilització social sostinguda per la independència que té lloc al país. En aquest sentit, s’adhereix a lacampanya Signa un vot per la independència promoguda per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i que tindrà el seu moment fort aquest cap de setmana, amb una recollida massiva d’instàncies.Per aquests dies, s’espera que s’organitzin unes 400 paradetes arreu del Principat, amb 3.000 apoderats mobilitzats. La CUP ha advertit contra les actituds que volen deixar la gestió de l’actual context en mans de la classe política i del President de la Generalitat i, en canvi, ha lloat iniciatives d’aquest tipus, “que fan protagonistes del procés d’alliberament nacional al poble mobilitzat”, ha explicat Lluís Sales, portaveu del Secretariat Nacional de la CUP. La campanya Signa un vot per la Independència fa ús de l’anomenat dret fonamental de petició per tal de demanar al Parlament de Catalunya la convocatòria de la consulta sobre la independència. Els independentistes d’esquerres ja han advertit que tot allò que no passi per la convocatòria de la consulta -tan sí com no- suposaria un frau democràtic al mandat popular

Els dies 11 i 12 de gener, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) durà a terme una recollida massiva arreu del territori d’instàncies del projecte Signa un Vot per la Independència, amb què mitjançant el dret fonamental de petició, els catalans demanen al Parlament la convocatòria de la consulta sobre la independència i, en cas que la seva celebració no sigui possible, insten als seus representants electes a que declarin la independència d’acord amb la legislació internacional.

La campanya Signa un Vot per la Independència va començar el juny del 2012 i, des d’aleshores, ha passat per una primera fase pilot, per tal d’acumular experiència i millorar el reglament que permet efectuar la recollida d’instàncies amb totes les garanties jurídiques. De l’octubre al desembre del 2012 va desenvolupar-se la fase d’extensió del projecte, creant l’estructura organitzativa necessària arreu del territori; i amb el 2014 ha arribat la recollida massiva d’instàncies. En concret, el cap de setmana de l’11 i el 12 de gener hi haurà una mobilització nacional amb centenars de parades, i pel qual ja hi ha a punt més de 3.000 apoderats que s’encarregaran de fer la recollida d’instàncies.