XÀTIVA: la Costera contra les retallades

Unes 3000 persones s'han manifestat avui pels carrers de Xàtiva convocats per la Plataforma en defensa dels serveis públics, una Plataforma recent creada a Xàtiva que agrupa a diferents col·lectius com les associacions de veïns del Raval i del Barri Nord-Oest; col·lectius socials com Xateba, Camot o Endavant; AMPA'S, professorat, treballadors de sanitat; tots elssindicats i els partits polítics de l'oposició.

Al llarg del recorregut que,ha començat a la Plaça de Bous ( uns dels símbols del malbaratament del PP)i que ha acabat a les portes de l'Ajuntament on s'ha llegit el manifest, s'han escoltat crits contra les retallades en sanitat i educació, contra el malbarament del PP o contra la repressió patida aquests darrers dies pels estudiants a València.

COMUNICAT DE L’ASSEMBLEA D’ENDAVANT-LA COSTERA
Des de l’assemblea d’Endavant-La Costera, constituïda ara fa un any i amb presència als diferents moviments socials existents a hores d’ara a la ciutat de Xàtiva, volem manifestar el nostre ple suport i recolzament a la manifestació contra les retallades, convocada a la nostra ciutat aquest pròxim dijous a les 18 hores i que partirà de la Plaça de Bous.

Aquesta manifestació s’afegeix a les nombroses i multitudinàries manifestacions que s’estan duent a terme arreu del País Valencià, per tal de denunciar la política de retallades socials promoguda pel govern del Partit Popular. Unes retallades centrades en desmantellar el ja bastant precaritzat sistema de serveis públics i que a Xàtiva també estem patint  tant als centres educatius, com a l’hospital Lluís Alcanyís i els centres de salut.

Els mateixos que durant els darrers anys han malbaratat milions d’euros de diners públics en grans events i macroinfraestructures inútils i innecessàries amb sobrecostos d’escàndol (a Xàtiva, la Plaça de Bous, el
CCX o la Ciutat de l’Esport en són un clar exemple.), i que han dut les institucions valencianes a la fallida, ara proposen que les conseqüències de la seua dolenta gestió, les paguem el conjunt la ciutadania a base de retallar en els serveis públics.

És necessari, doncs, que la ciutadania prenem els carrers de les nostres ciutats i agafem la iniciativa per dir-li als nostres governants que ja hi ha prou de retallades als nostres serveis públics, de fer pagar la crisi a la classe treballadora i de què ens enganyen amb les seues paraules plenes d’hipocresia. Cal agafar l’exemple dels estudiants valencians que porten dies manifestant-se davant l’Institut Lluís Vives i que han patit violentes càrregues policials sols per reivindicar el dret a un ensenyament públic i de qualitat. Aquest exemple de dignitat i de rebel•lia és el que cal que seguim la resta de ciutadanes per fer front al govern del Partit Popular.

Per últim, estem segurs que aquesta manifestació sols serà el principi de les nombroses mobilitzacions que es desenvoluparan a la nostra ciutat per aturar el decret de les retallades.

CONTRA LES RETALLADES, MOBILITZACIÓ! DIJOUS A LES 18 HORES A LA PLAÇA DE BOUS DE XÀTIVA